Mijn verhaal
Leren en leerprocessen vind ik ontzettend fascinerend. Het is bijzonder om te zien hoe een kind van een ervaring een leerervaring kan maken en deze kennis in de toekomst in kan zetten. Het is prachtig om te zien hoe een kind door een onderwerp gegrepen wordt en daar uitgebreid en enthousiast over kan vertellen.
Bij sommige kinderen verloopt het leerproces alleen niet zoals we verwachten. Sommige kinderen verliezen ergens in hun leven hun nieuwsgierigheid en daarmee hun wil om te leren. Bij weer andere kinderen is de motivatie er wel, maar wil het op een of andere manier niet lukken. Bij deze leerlingen is het een puzzel om te kijken hoe het leerproces toch weer op gang gebracht kan worden.
Toen ik op de middelbare school zat, ben ik gediagnostiseerd met dyslexie. Dyslexie heeft een grote stempel op mijn leven gedrukt. In mijn lerend-leven heb ik extra hard moeten werken om deze drempel te overkomen. Ook heeft dyslexie invloed gehad op mijn zelfvertrouwen.
Deze ervaringen hebben er voor gezorgd dat ik, eerst met de harp en later als RT-er, ik kinderen wil ondersteunen in een veilige omgeving om zich te ontwikkelen.

Wilt u weten wat RT voor uw kind kan betekenen? Stuur dan gerust een berichtje!
Ik kan je beter helpen als je verteld
- Waar de leerproblemen liggen
- Hoe uw kind er (ongeveer) voor staat (ook bij andere vakken)
- Uw hulp vraag